از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟ بررسی دلایل تمرکز نداشتن دانش‌آموزان | چرا فرزندم حواس پرت است؟ اختلال بیش فعالی حتی در ۵۰ سالگی افزایش مهاجرت پرستاران مشهدی از فروردین ۱۴۰۳ تاکنون ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند فواید فوق‌العاده و بی نظیر روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه آن قطار مشهد-تهران پس از رفع نقص لوکوموتیو به حرکت خود ادامه داد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟ راهی تضمینی برای دفع مورچه از خانه مصرف بیش‌ازحد مواد قندی و شیرین، کارایی انسولین در بدن را ضعیف می‌کند مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
سرخط خبرها

تاکید نماینده مجلس بر محدود کردن رشته‌هایی که بازار کار ندارند

  • کد خبر: ۲۰۴۱۳۳
  • ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
تاکید نماینده مجلس بر محدود کردن رشته‌هایی که بازار کار ندارند
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درخصوص حذف برخی رشته‌ها از آزمون‌های استخدامی در سال‌های اخیر و بازار کار بد آن‌ها، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، چند سالی است که برخی رشته‌ها همچون علوم سیاسی، با وجود تدریس در دانشگاه‌ها از آزمون‌‎های استخدامی حذف شده و با بازار کار بسیار بدی مواجه شده‌اند.

در همین زمینه مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس شورای اسلامی درخصوص حذف برخی رشته‌ها از آزمون‌های استخدامی در سال‌های اخیر و بازار کار بد آن‌ها، ضمن بیان این نکته که «انباشت رشته‌هایی که فارغ التحصیلان آن بعد از فارغ التحصیلی دنبال کار باشند، یکی از خساراتی است که نظام آموزشی به کشور وارد می‌کند»، گفت: امروز وزارت علوم بدنبال آن است تا رشته‌هایی را گسترش دهد که منجر به مهارت آموزی می‌شوند؛ و رشته‌هایی را که بازار کار ندارند و در فرآیند کارآفرینی و اشتغال آفرینی قرار نمی‌گیرند، محدود می‌کند.

وی در تأیید سخنان خود، اضافه کرد: بطور کلی سوگیری و برنامه‌ریزی مسئولین آموزشی به سمت و سویی است که رشته‌هایی را در دانشگاه‌ها ایجاد کنند که بازار کار را در دست می‌گیرند؛ بویژه، با توجه به دانش بنیان بودن بسیاری از این فعالیت‌ها، اگر این رشته‌ها دانش بنیان هم باشند، مورد حمایت همه جانبه قرار می‌گیرند.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در ادامۀ توضیحات خود افزود: یکی از تأکیدات ما این است که اساساً تحصیلات و رشته‌های دانشگاهی و همچنین رشته‌های آموزش و پرورش، بر مبنای مهارت آموزی باشند.

اسماعیلی گفت: یعنی یک فرد تحصیل کرده، پس از فارغ التحصیلی، چه از دانشگاه و چه از آموزش و پرورش، خودش کارآفرین باشد. به همین دلیل، همانطور که ما در برنامۀ هفتم توسعه نیز آوردیم، یک سهم بزرگی مانند ۵۰ درصد را برای آموزش و پرورش و سهم ۳۰ درصدی را نیز برای دانشگاه‌ها قرار دادیم که رشته‌های خود را بر مبنای مهارت آموزی قرار دهند.

با این وجود، تدریس رشته‌هایی همچون علوم سیاسی در دانشگاه‌ها، جامعۀ علمی بزرگی را برای هر کدام از این رشته‌ها ایجاد کرده، که عدم جذب آن‌ها در نهاد‌های دولتی و آموزش و پرورش از طریق آزمون استخدامی، سبب بیکاری حجم بالایی از فارغ التحصیلان آن‌ها شده است. بطوریکه این مسئله، اگر نگوییم به دغدغۀ اصلی، می‌توان گفت که به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته‌ها بدل گشته است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->